Vanliga frågor

Vanliga frågor

Logga in på Real med BankID för att få ut ditt lägenhetsregister ( https://dfnab.realportal.nu/ )

Föreningen har ett gemensamt elavtal. Elförbrukningen kommer på elräkningen med 1-2 månaders fördröjning.

Du kan komma åt den på https://portal.nabo.se/kundportal/start
Du behöver logga in med BankID för att se dina avier.

Om temperaturen långvarigt är under 20 grader bör du kontakta styrelsen så att mätningar kan göras för att undersöka orsaken till den låga temperaturen. Mät med inomhustermometer, i mitten av rummet, en meter över golvet.

En ny tagg kostar 500 kr vilket är självkostnadspris hos vår leverantör. Kontakta styrelsen på info@brfviplogen.se och tala om vilken tagg du tappat bort. På taggen står det en siffra, antingen 1, 2, 3, eller 4.

Vi rekommenderar att ladda ned Tiptapp appen. Där kan du mot en mindre kostnad boka in en hämtning av dina grovsopor. Alternativt att du lämnar in dem själv hos närmaste återvinningscentral.

Mindre grovavfall kan även lämnas på Returpunkten (en mini-återvinningscentral) på Landsvägen 62 i centrala Sundbyberg. På Returpunkten kan du lämna mindre mängd grovavfall (maxstorlek 100*60 cm), elavfall (maxstorlek 50*70 cm) och farligt avfall.

Större grovavfall som du inte kan lämna på Returpunkten, kan du lämna på Valkyriavägen 1 i Sundbyberg. Här finns en bemannad mottagning av hushållens grovavfall följande tider:

Måndag – torsdag 16.00 - 20.00
Fredag 12.00 - 16.00
Lördag - söndag 11.00 - 14.00

Du behöver inte göra någonting. Vår förvaltare Nabo byter automatiskt till bostadsägarens/bostadsägarnas namn.

Styrelsen arbetar för att hjälpa & företräda 146 bostäder och har regelbundet kontakt med förvaltare, leverantörer samt nya köpare. Vi försöker hinna med så gott det går och svarar i den mån vi kan.

För att få nya nycklar eller vid cylinderbyte så bör du kontakta Låspunkten i Sundbyberg, Landsvägen 57, 172 65 Sundbyberg.
Du behöver uppvisa ett giltigt hyreskontrakt, legitimation och gärna en nyckel som fungerar.

Se mer information under "Skötselinstruktioner > Låsfirma"

Då Brf VIP-logen inte har några egna parkeringsplatser får du ta frågan antingen med Solna stad för gatuplats, eller med exempelvis Arenagaraget för plats i garaget under byggnaden.

http://parkman.nu/bli-kund/hitta-parkering/parkering-arenagaraget-evene…
https://www.solna.se/boende--miljo/parkera-i-solna

Det finns totalt 16 förråd i byggnaden. Tyvärr är väntelistan i dagsläget lång. Det går alltid bra att ställa sig i kö genom att mejla info@brfviplogen.se

1. Logga in på https://portal.nabo.se/kundportal/start, med BankId
2. Tryck på inställningar uppe till vänster (pil nedåt)
3. Fyll i e-post och nummer och tryck spara.

Milltex 7, SO 500-N
Ex. Flüggers färg "Prov 7 SO 500-N" fungerar också. 7 är glansen, resten är kulören.

Nej, tyvärr. Då luftvärmepumpar innebär risk för buller som stör dina grannar och då medlemmar inte tillåts göra hål i ytterväggar är det inte tillåtet

Kl 22. Senare under kvällen/natten har det förekommit att obehöriga personer trängt sig in i soprummet för att leta igenom soporna och skapa oreda. Dessa personer har även uppträtt otrevligt mot föreningens medlemmar när de ombetts att gå ut. Av denna anledning stänger soprummet redan kl 22.

Nej, föreningen har tecknat en kollektiv bostadsrättsförsäkring. Du behöver alltså inte teckna ett eget bostadsrättstillägg.

Ring Telia på 90200, ange ditt personnummer, verifiera dig med BankID och uppge lägenhetsnummer D-XXXX

Du kan hämta ut en TV-box att koppla in i TV:n. Genom TV-boxen får du Telia TV's paket "Lagom": alla "vanliga" kanaler såsom 1:an till 12:an, och dessutom plattformen Telia Play. Via Telia Play kan du använda streamingtjänster såsom Netflix osv. M.a.o. kan en sådan box göra en dum-TV till en smart-TV. Läs mer om vad som ingår i baspaketet här: https://www.telia.se/privat/tv/tvpaket/product/lagom
Kontakta styrelsen på info@brfviplogen.se för att hämta ut din tv-box.

Enligt GDPR är det **inte** tillåtet att installera en kamera som filmar varje gång det rör sig framför kameran (s.k. "motion activated"). Acceptabel typ av kamera är en sådan som börjar filma endast när någon ringer på dörrklockan, och då filmar i max 30 sek efter det.

Vänd dig till ekonomi@dfnab.se, och inkludera ditt namn, lägenhetsnummer och Brf. DFNAB är vår ekonomiske förvaltare och hanterar alla sådana frågor. Om du mailar styrelsen med dessa frågor tar det bara extra tid för styrelsen att skicka din fråga vidare.

För frågor som rör fastigheten, men inte innuti din lägenhet, så ska du kontakta vår Tekniske Förvaltare. Du gör en felanmälan på deras hemsida alova.se. Om det är bråttom kan du ringa deras kundtjänst. 08 - 749 27 00